Vardagsträning

Att få in vardagsträning på ett smidigt sätt behöver inte vara svårt. Ta trapporna, gå av en hållplats tidigare, gör squats när du väntar på att duschen ska bli varm…
En av mina favoriter måste vara att sitta på pilatesboll istället för stol/fåtölj/soffa. Det är en balansövning i sig och stärker coren (magmusklerna). Sitt en stund. Givetvis måste man slappa ner sig i soffan också. Jag brukar försöka att röra på mig i reklampauser. Har träningsgummiband som jag försöker nyttja.. annars kan man alltid stretcha och sträcka ut á la yoga 🙂
Plankan kan man också hinna med. Fantasin (och orken) sätter gränser.
Jag tar dagliga promenader  (inte powerwalks). Just nu gör jag även rehab-övningar för min rygg, som dessutom kommer stärka mina armar lite. Vilken bonus!
Jag är absolut ingen träningsnarkoman och mitt tränande brukar vara intensivt en period och i nästa stund obefintligt. Det jag alltid gör dock är att promenera. Jag mår bra av det, alltså fortsätter jag. Jag tror att man behöver hitta sin träningsform och sitt sätt att träna på. Alla är vi olika.

Det här inlägget postades i Tankar, träning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s